Cuma, Ekim 12, 2007

KARNIYARIK

ustteki resim firinlanmadan once alttaki ise firinlandiktan sonra

aslinda guvec yapilmak uzere alinmis olan patlicanlarin sonu oy cokluguyla karniyarik oldu

boyutlarina ragmen herkes cok memnun kaldi,:) ne yapalim zaten buralarda bulunabilecek en kucuk patlicanin boyu neredyse iki el buyuklugunde,olsun azmin elinden hic birsey kurtumaz.


- 5 orta boy patlican (soyulmus ,temizlenmis ve tum bir sekilde kizartilmis)

-400 gr kiyma

-2 orta boy sogan

-2 orta boy domates

-5 adet yesil biber

-1 tatli kasigi domates salcasi

-1 tatli kasigi beber salcasi

-karabiber,tuz

-kizartmak icin yag


patlicanlar coook sisman ise kizartmadan ince hafifi gobeginden kesebilirsiniz ve yukarida belirtildigi gibi kizartip fazla yagini alalim ayni kizartama yaginda biberlerin 3 tanesini kizartalim ve kenara alalim, ben patlicanlar celik bir tepsiye dizdim ve firinda pisirdim eger ocakta pisirecekseniz ince genis bir tencere secin.diger bir tencerede sogan ve biberin 2 tanesi dogarayip kavuralim ,kiymayi da ilave edip kavurduktan sonra salcalari ve baharatlari da ilave edelim ,en son dogranmis domateslerle de iki tasim pisirelim ve kizartilmis patlicanlari bu harc ile doldurduktan sonra kizarmis biberleri uzerilerine koyalim ,tepsiye hafif sicak su ilave edelim firinda pisirelim


ben yaninda cacik ve pirinc pilavi ile servis yaptim ama sicak bir pide ile tek basina da gider


afiyet olsun



Hiç yorum yok: