Salı, Ocak 29, 2008

TRUF MANTARLI YUMURTA DOLMASI


Misafirlerime on yemekten once damak hoslugu hazirladim(cildiriyormuyum ne:)) istah acici bu lezzetli yumurta dolmalari ve avacado kremli bruschetta ,istahi acmaya birebir,isterseniz acili,isterseniz kucuk dogranmis salamli,somon fumeli yapabilirsiniz,tamamen yaraticiliginiza kalmis.Simdilik yumurta dolmalari ileriki zamanlarda bruschetta .Ben size temel yumurta dolmasi tarifini verecegimdamak tadiniza gore siz uyarlamalar yapabilirsiniz,ben truf mantarini cok sevdigim icin truflu yaptim,ama truf mantarim taze degildi konserve truf ve truflu zeytinyagi kullandim
sonuc mu?? harikaydi

klasik yumurta dolmasi:

-6 adet iyi haslanmis yumurta
-2 yemek kasigi mayonez
-1 tatli kasigi seker
-1 cay kasigi hardal
-1 tatli kasigi sirke
- tuz ,karabiber
-1 yemek kasigi cok ince dogranmis yesil soganin yesil kismi

buraya kadar klasik tarif

-1,5 tatli kasigi truf yagi
-suslemek icin konserve truf mantari

yumurtalari ortadan ikiye bolun, sarilarini dikkatlice ayirin ve beyazlari bir kase olacak sekilde bicakla altlarindan da azicik keserek duzgun durmasini saglayin. yumurta sarilarini yesil sogan haric diger butun malzemelerle mutfak robotunda iyice cekin en son yesil soganlari ekleyerek kasikla karistirin ve yumurta beyazlarini bu icle doldurun.uzerine somon fume,havyar,kavrulmus salam yada pastirma parcalari serpistirebilirsiniz,daha lezzetli oluyor.


Bu minicik sise bahsettigim truflu yag




Hiç yorum yok: