Pazar, Ocak 25, 2009

LIMON MOUSSE




Tatli olarak hazirladigim limon mousse ,tadi cok zengin kivami ise cok yogun oldugundan kesinlikle buyuk bardak ya da tatli kaplarin da servis yapmanizi onermiyorum. Cunku bu tatli ne kadar sutlu tatli gibi olsa da (bizim anlayisimiza gore) yine de buyuk servis yapilmasi durumunda kisiye fazla gelebilir. Ben bunu daha ziyade ,pre-desert ya da yine kucuk bir kahve fincaninda yaninda ise kucuk bir dilim limonlu kek ile servis etmeyi dusunuyorum.Ayrica meyveli tatli severlere kesinlikle tavsiye ederim. Ben bunu tadan ailem ve arkadaslarimdan tam not aldim ;) Afiyet olsun.
Malzemeler:
1 Limonun suyu
1 lime suyu(yesil kucuk limoncuk)
70 gr seker
4 yumurta sarisi
250 gr mascarpone peyniri(krema kivaminda italyan peyniri asla labne olmaz)
1+1/5 jelatin yapragi(suda 10 dakika bekletilmis)
200 ml cirpilmis krema(sekersiz)
yapilisi:
Bir kabin (cam-celik)icine seker, limon suyu, lime suyu ve yumurta sarilarini ,benmari usulu ocakta krema haline gelinceye (3-5 dk)kadar cirpalim. sicakca ve koyu bir krema haline karisima
islatilmis gelatinleri ekleyerek cirpmaya devam edelim ta ki jelatinler tam olarak eriyene kadar .
koyu limonlu kremamiz oda sicakligina geldigine icerisine cirpilmis krema ve mascarpone peynirini ekleyip elektrikli mixerle iyice karistiralim ve kucuk kaplarda (kahve fincani,minik bardaklar vs.)buzdolabinda 4-6 saat soguttuktan sonra servis edelim.


Hiç yorum yok: