Çarşamba, Ekim 17, 2007

TRUF MANTARI


Yine uzun ugraslar sonucu buldugum truf mantarinin resmini bu kez cektim ama sadece 3 kucuk adet ,olsun buna da raziyim :)) yukarida ve asagida gordugunuz truf mantarinin siyahi ,gercekten lezzet kupleri ,inanilmaz bir aromasi ,cook baskin bir tadi var ,cok az bulundugu icin cok kiymetli ,turkcede buna Domalan ya da Keme diyorlar ,aslinda trufun cesidi cok ama gastronomik olarak en iyileri siyahi ve beyazidir , maalesef beyazini daha bulamadigim icin resmini cekemedim. En son truf mantari buldugumda truflu makarna yapmistim ama bu sefer risotto yapacagim ve trufu risottonun uzerine rendeleyecegim , tekrar truf mantarina donecek olursak yer altinda yetistikleri icin ozel kopekler sayesinde bulunuyor .En iyileri Italya basta olmak uzere Fransa ve Ispanya bulunur , Turkiyede de Gaziantep bolgesinde var ama kalitesi daha dusukmus( hic denemedim) . Dedigim gibi bu kiymetli mantarlarla risotto yapacagim , isi hic aceleye getirmeyecegim . Bunu bir mutfak ritueline donusturecegim.



11 yorum:

Aerial Underwater dedi ki...

merhaba. ben de trüf mantarı arıyorum. nereden bulduğunuzu öğrenebilir miyim? teşekkürler

feride dedi ki...

selam, truf mantarini nereden bulabileceginiz konusunda yardimci olmak isterim ama eger hollanda-amsterdam da yasiyorsaniz. cunku turkiye yada baska ulkelerden haberim yok.

trezen dedi ki...

Nişantaşı'nda Mania Gurme'de var. Gramı 20 ytl gibide makul bir fiyat.

nazımönal dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nazımönal dedi ki...

ben satıyorum kilosu 800 yuklu alımlar olursa cok daha iyi olur e-mail:linkinparknzm@hotmail.com tel:05555941878

Sweety dedi ki...

Merhaba ben belcikada yasiyorum ve su truf mantarinin artik tadina bakmayi coook istiyorum. bana bir fikir verebilirmisin nereden bulurum? sevgiler...

feride dedi ki...

Merhaba Sweety, ben hollanda da yasiyorum ve belcika da nerede bulabileceginiz konusunda bir fikrim yok ama Amsterdam da gurme zeytinyagi,mantar,balsamic..vs shoplar var. eger belcikada da bu tur minik ama ozel malzeme satan yerler var ise sansini dene, cunku genelde bu shoplar truf mantarina istek olunca getirtiyor.
kusura bakma cok faydali bir bilgi veremedim ama dedigim gibi Belcika da tam olark nerde satilir bilemiyorum.
sevgiler,
Feride.

Adsız dedi ki...

şanslı gününüzdesiniz cünkü truf mantarı cıkmaya basladı istiyene bula bilirim

Adsız dedi ki...

ismim yasemin truf mantarı tesisimiz var üretim yapıyoruz isteyenler bana ulaşabilir.
0535 924 07 10
g.m.a@ipg.com.tr

Adsız dedi ki...

ben konyadayım sipariş üzerine kendi topladığım domalan mantarlarını türkiyenin her bölgesine pazarlamaktayım 05342051325 ahmet dıkı

Adsız dedi ki...

ben konyadayım sipariş üzerine kendi topladığım domalan mantarlarını türkiyenin her bölgesine pazarlamaktayım 05342051325 ahmet dıkı