Cumartesi, Aralık 27, 2008

ERIKLI TART





Sanirim tatil de olmanin etkisiyle , evde surekli sekerli birseyler pisiyor,tartler,kekler,kurabiyeler... bilemiyorum sonu ne olacak alinan kilolar:( nasil verilecek?


2 yumurta

200 gr un

60 gr badem tozu(ben evde ki kurumus marzipanlarimi kullandim,tabi sicak suda isladim biraz)

50 gr tereyagi(erimis)

80 gr seker

bir fiske tuz

1/2 paket kabartma tozu

uzerine:

600 gr murdum erigi

file badem

1 yemek kasigi seker


kek hamurunu iyice karistirin ve yaglanmis tepsiye dokun uzerine cekirdekleri cikarilims dilimlenmis erikleri sirti alta gelecek sekilde dizin , file bademleri serpin ve 1 yemek kasigi toz sekeri de serptikten sonra 180 derecede onceden isitilmis firinda pisirin.
ayrica ben uzerine 1 tatli kasigi kaysi recelini firca ile uzerine surdum,hem parlatti hem de
cok guzel bir tat verdi.

ben yukridaki olcuyu azalttim kucuk bir borcam yaptim ve 5-6 kisi icin rahatlikla caya yetti.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: