Pazartesi, Mart 09, 2009

MISIR EKMEGI





Bu tarif Amerika usulu misir ekmegi tarifi, niye Amerika usulu diye soracak olursaniz ,nasil olsa karadeniz bolgesinin yaptigi misir ekmeginin tarifini her yerde bulabilirsiniz ya da en azindan nasil olmasi gerektigi hakkinda assagi yukari bir fikrimiz var ama ben bu tarifi gordugumde icindeki malzemeler ozellikle bal bu tarifi yapma istegimi durttu, denedim ve cok sevdim, ayrica bu ekmegi assagidaki patlican salatasi ,keci peyniri -ceviz ile kanepe olarak hazirladim harikaydi.
-100 gr misir unu
-110 gr normal un
-1.5 cay kasigi kabartma tozu
-yarim cay kasik tuz
-20 gr seker
-2 tatli kasigi bal
-1 yumurta
-100 ml sivi yag
-100 ml sut
--misir unu ve sutu yarim saat islayalim (kesinlikle onemli)dinlensin daha sonra diger malzemelri ekleyerek elde ettigimiz hamuru yaglanmis herhangi bir tepsiye dokelim 200 derecede onceden isitilmis firinda pisirelim.
Afiyet olsun.
Keci peynirli kanepe: duzgunce dilimlenmis (birer lokmalik)misir ekmegi kareleri uzerine keci peyniri, cok iri dovulmus ceviz ve coook hafif bal gezdiriyoruz . Kanepelerin fotografini cekmedigim icin ekleyemedim ama gelecek sefer eklerim.:)

Hiç yorum yok: